onsdag 27 april 2011

HOPPAS HOPPAS HOPPAS

Projektarbete är vad som står skrivet i min vardag just nu. Den här veckan och nästan kommer skoldagarna fram till lunch vara fria till arbeta med våra individuella projekt. Det gemensamma temat är mod. Jag var valt att fördjupa mig i normer och hur mod kan ingripa sig i att våga bryta dem. Vad skillnaden mellan att vara modig i att vara annorlunda, att gå emot normerna och det "vanliga" och när det annorlunda bara anses som annorlunda.

Det kommer kräva mycket undersökningar, intervjuer och granskande från min sida. Vilket passar mig som handen i handsken eftersom en av mina många drömmar är att arbeta som journalist. På tal om journalistik och drömmar. Jag vågar inte säkert säga men jag tror att jag kommit in på jensen norra i stockholm på just sam/journalistik linjen, iaf preliminärt! Enligt vad en lista visade stod det alla sökande var intagna och att median värdet var på c.220 poängen. Så jag hoppas, hoppas, hoppas att det är fallet! Jag har kontaktat skolan och väntar på svar för säkerhetens skulle! Inte för att det kommer få mig att sluta slava vidare i skolan, betygen kan alltid bli bättre även om det inte behövs! Nu so, sen drar jag till friskis och jobbar på den där Adriana Lima rumpan! xoxo

1 kommentar:

  1. Va roligt att du vill bli journalist, du ser ju ut som en till och med hihi :)
    Jag vill också bli journalist, fast inte intervjua och så, utan skriva :)

    SvaraRadera