fredag 29 april 2011

JAG FLYGER LÅGT, FLYGER HÖGT OCH SÅ LANDAR JAG MITT I MELLAN



hej! veckan har försvunnit under fötterna på mig, men samtidigt, när känns det inte så? Det härliga med lov är hur allt på riktigt kommer igång efter dem, iaf känns det så för mig. Kan mycket ärligt säga att jag är lite ostabilare i mig själv än jag brukar vara, ni vet det som kallas livet. Jag är en sån som orkar fortsätta hålla hoppet uppe genom att fokusera på annat. kanske att jag till en viss del flyr ifrån problem, det är jag väl medveten om. Men när jag i ett läge inte vet hur jag ska lösa en situation eller ta mig ur ett känslomässigt svagare tillstånd ser jag ingen mening om att bli bitter och stanna kvar i någon slags sorgligt limbo. Under tiden jag hittar vägen ifrån att helt hamna i ett totalt limbo, försöker jag fokuserar på annat. Skolan är min väg ifrån att hamna i limbo. Det får mig att dels ifrån limbo men att samtidigt kunna spendera tid på något sunt, vettigt och nödvändigt. Kanske att vi alla har våra egna missbruk, vägar att hålla oss ifrån ångest och broar vi vandrar istället för att simma i det kalla vattnet. För en del är det att dricka sig berusad ifrån alla känslor, en del tar en femtimmar lång golfrunda, en annan lär sig spanska och den tredje checkar in på Rehab. 

Min dag har dock vart den bästa på länge. Det har jag främst att tacka min stora syster för, som via en telefonlur igår lyckades ta mig tvåtusen meter upp över molnen och se ner på något ljusare än jag själv kunnat se från min vanliga plats på jorden. Hon lånade ut sin rygg och flög mig med hennes vingar till något bättre. Det mina vänner är systerskap. Att få starta morgonen med en kaffe på Subway i väntan på ett uppdrag med min allra finaste vän Anni var som att flyga vidare från molnen till solen. Att kännas sig säker efter att tagit sig igenom två nationella prov under dagen får mig att känna ro. Att jag i kväll sitter hemma och skriver på mitt projekt och hemkunskap arbete, har en gnutta ont i halsen gör mig inte mycket. I morgon hoppas jag att solen skiner och i den ska jag spendera Valborg med Anni, hennes pojkvän och en bunt nya ansikten på en förhoppningsvis trevlig grillfest.  Kram /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar